כ- 150 ילדים, עם צרכים מיוחדים, חגגו בשבוע שעבר את ט"ו בשבט בסדרה של אירועים שבמרכזם סדר ט"ו בשבט. בכל יום בשבוע נאספו קבוצות הילדים וחגגו יחד את החג בשירה, במופעי הצגה ודקלום, בשתילת צמחים ופרחים בעציצי קרמיקה מיוחדים וכמובן, איך לא, באכילת פירות יבשים. ההתרגשות הייתה רבה והשמחה גדולה.

לשבוע החגיגות קדמו ימים של הכנות והיערכות הילדים בהדרכת מדריכי המועדוניות במרכז וראייטי ירושלים. בחוג הקרמיקה למדו הילדים להכין עציצי קרמיקה מצוירים, בחוג הבישול התאמנו בהכנת שיפודי פירות לחג, בחוג המוסיקה חזרו על שירי החג ומדריכי החוג לדרמה עזרו לילדים להכין מופעים לחג האילנות.

בימים רגילים לכל אחת מהקבוצות יש מערכת חוגים ופעילויות נפרדת. הילדים נפגשים לעיתים רק בחדר האוכל ובמעברים בין חדרי החוגים. בשבוע ט"ו בשבט התכנסו ילדי המסגרות המגיעים באותו יום למרכז, לחגיגה מיוחדת – סדר חג משותף לט"ו בשבט. מדריכי המוזיקה ליוו את הילדים בשירי החג, אחד הילדים ברך את הברכה על היין (שהיה מיץ ענבים כמובן…), כל קבוצה הציגה את ההופעה שהכינה, הילדים שרו, ניגנו וטעמו ממגוון הפירות היבשים כנהוג בחג.

כמסורת החג שתלו הילדים בעציצי הקרמיקה שהכינו מראש, שתילים שנתרמו ע"י משתלת הגן הבוטני, בגבעת רם.

מועדוניות -3בפעילות המיוחדת השתתפו קבוצות הילדים המגיעות במשך כל השנה למועדוניות ההעשרה שבמרכז: ילדי בית הספר ברושים, תלמידי הכיתות המקדמות של בתי הספר דוגמא, אריאל-גילה ואילן רמון שבהר חומה, ילדי מועדונית תגי"ל (תלמידים עם לקויות ראייה), ילדי צהרון אקי"ם, ילדי צהרון מנהל "לב העיר", המשתתפים בתכנית "בית לכל ילד" וילדים ממעון ויצ"ו וממכון פוירשטיין.

היה שמח.