קייטנת הקיץ של מרכז וראייטי ירושלים הסתיימה. הקייטנה החלה בראשית יולי ונמשכה שלושה שבועות. בקייטנה השנה השתתפו 55 ילדים מסיימי כיתות ג'-ו' עם לקויות שונות, ילדים יהודים וערבים ממזרח העיר ירושלים.

נושא הקייטנה היה "מסביב לעולם, בעקבות גביע הזהב". הפעילות נפתחה כל בוקר בהתכנסות של כל הילדים באולם במרכז וראייטי ירושלים. במפגש הבוקר, העלו מדריכי הקייטנה מדי יום הצגה קצרה, שמתוכה על הילדים היה לזהות מהו נושא אותו יום.

קייטנת הקיץ 2016

את ההצגה היומית הובילו מדריכי המועדונית שגילמו את ג'ונסי וברברה, זוג ארכיאולוגים שגילו גביע קדום במערת צדקיהו ועליו כתובת לא מובנת. הילדים כולם מהווים משלחת שצריכה לצאת למסע בעקבות גביע הזהב ולפענח את הכתובת הרשומה עליו. על הילדים לעבור בכל יום בארץ אחרת, להכירה ולגלות בסוף היום מהו הרמז לשיקוי קסמים שהיה נהוג להכין בגביע הזהב.

קייטנת הקיץ 2016-1החדר בו הילדים נפגשים לפעילות המרכזית, מעוצב כפנים של מטוס ובו חדר בקרה מיוחד הנקרא "הדליה" ( ראשי תיבות: "הדרך לגביע ישמח הלב") במכונת הדליה ישנם אינספור כפתורים, אורות, ומגירות המשמשות את הארכיאולוגים והמשלחת במסע. מתוך חלונות המטוס משתקפות תמונות של ערים וארצות בעולם, המקומות בהם הילדים יבקרו במהלך הקייטנה.

היום הראשון של הקייטנה היה בסימן הכנה למסע, בו כל חוליה (קבוצה) הכינה דרכון קבוצתי כהכנה למשלחת, בחרה שם והכינה דגל לחוליה שלהם. כמו כן הכינו את שרשרת המשאלות בה כל ילד כתב מה הן המשאלות שלו והציפיות שלו מהחוויות בקייטנה.

בכל שבוע ביקרו הילדים ביבשת אחרת. בשבוע הראשון באפריקה (מצרים, קונגו), בשבוע השני באירופה (איטליה, ספרד) ובאמריקה (ברזיל, גוואטמלה), בשבוע השלישי ביקרו הילדים באסיה (סין, הודו, ערב הסעודית) וביום הקייטנה האחרון שבו לישראל.

במהלך ימי הקייטנה, עברו הילדים בקבוצות נפרדות, בין חוגי ההעשרה הרבים והמגוונים של מועדוניות וראייטי: דרמה, מוסיקה, תנועה, אקרובטיקה, זהירות בדרכים, מחשבים, נגרות, אמנות, קרמיקה, בישול ומשחקייה טכנולוגית. לכל קבוצה צמוד מדריך בוגר, בעל ניסיון, המלווה אותה בכל הפעילויות. בנוסף לפעילות בחוגים השונים, נערכו גם פעילויות משותפות בתוך מרכז וראייטי ופעילויות בבריכה ובאתרים שונים מחוצה לו.

הילדים הגיעו אל המרכז ובחזרה לבתיהם בהסעות הממומנות על ידי מרכז וראייטי ירושלים. בכל יום קיבלו כריך לארוחת הבוקר וארוחה חמה בצהרים.

זה המקום להודות מקרב לב למתנדבים ולמתנדבות שליוו אותנו בכל ימי הקייטנה והוסיפו רוח צעירה, מלאת מוטיבציה ונכונות להושיט יד ולעזור בכל צורך. המתנדבים והמתנדבות מד"צים מסניף "עזרא" גבעת מרדכי (בוגרי כיתה ט').

קייטנת הקיץ 2016 -2

 

הקייטנה מהווה אחת מנקודות השיא של העבודה המסורה והמאומצת של צוות המועדוניות. עבודת הצוות המקצועי, בעל רוח צעירה ויצירתית היא זו היוצרת תוצר כל כך מוצלח ומהנה, מעצים ומרגש, כמו קייטנת הקיץ.

בתקווה להתראות בקייטנה גם בשנה הבאה!