קרקס החלומות פורים 2016 וראייטיאוהל קרקס מפואר שבו העלו ילדי מועדוניות ההעשרה וגני הילדים הצגות ומופעים שונים, עמד במרכז חגיגות הפורים במרכז וראייטי ירושלים.

מדריכי המועדוניות עצבו את תפאורת אוהל הקרקס, ובשיתוף עם הילדים יצרו את התלבושות, ההצגות הקבוצתיות השונות, המוסיקה והאביזרים השונים.

הפעילות התבססה השנה על דמותו של "דמבו" – הפיל המעופף מבית היוצר של וולט דיסני – והתקיימה באוהל הקרקס ששמו ”קרקס החלומות".

דמבו הפיל הוא פיל חדש המגיע לקרקס אך יש לו קושי. הוא נולד עם אזניים מאד ארוכות וגדולות – דבר הגורם לכולם ללעוג ולצחוק לו. במהלך ההצגה "דמבו" פוגש את "טים" העכבר,  המחזק אותו ומעודד אותו. כך אט אט הוא מגלה כי החולשה הופכת ליתרון וכי באמצעות התעוזה לחלום ואמונה עצמית, הוא מצליח לעוף בסיום המופע בעזרת האוזניים הארוכות שלו בקפיצה אדירה וכולם מריעים לו.

הבחירה בסיפור נעשתה על מנת לעודד את הילדים עם הלקויות והקשיים, המגיעים לפעילות בוראייטי. באמצעות דמבו והלקות שלו, הדגמנו לילדים באמצעות "דמבו" והלקות שלו כי אפשר גם אחרת, עם המון אמונה עצמית וחיזוק הביטחון העצמי ביכולות האחרות הקיימות בכל אחד ואחת.

קרקס החלומות 12016 פורים וראייטי -4אורלי שמחי כהן מנחת הצוות ומדריכת הדרמה לשעבר במועדוניות ההעשרה של וראייטי מספרת על הקמתו של "קרקס החלומות":

"התחלקנו לצוותים קטנים. צוות עיבוד המחזה וכתיבת הטקסט, צוות התפאורה, צוות התלבושות והמוסיקה. כולם נרתמו למשימה ותוך שבוע הוקם אוהל קרקס באולם התנועה בוראייטי ירושלים. נתפרו תלבושות והוספו אביזרים.

כל הילדים המגיעים למועדוניות, ילדי גני הילדים הרגילים וגני החינוך המיוחד, עברו תהליך משמעותי. הם היו שותפים ליצירת ההצגה, להכנת התלבושות ולהופעות בה. הילדים התאמנו על ריקוד או קטע תנועתי עמו יופיעו בהצגה יחד עם המדריכים. ישנן אף קבוצות בהן הילדים הופיעו בתפקידים הראשיים במקום המדריכים".

קרקס החלומות וראייטי פורים 2016 -3חגיגות פורים התקיימו במשך שבוע שלם וכל זאת בניצוחה של מיכל כהן רכזת מועדוניות ההעשרה.

פעילות פורים התקבלה בהתלהבות רבה ע"י הילדים ואנשי הצוות במרכז. התפאורה המרשימה, ההתלהבות והאנרגיה החיובית של צוות המדריכים הוסיפו לשמחת הפורים של כל הנוכחים בחגיגות וראייטי.

הילדים נהנו מאכילת אוזני המן וממשלוחי מנות שנתרמו מגורמים שונים וילדי הגנים תרמו גם הם משלוחי מנות נדיבים ומגוונים לחיילי צה"ל.